poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Wypożyczenie samochodu za darmo

Fajny poradnik o darmowe auto zastępcze szczecin
Czekam na komentarze!

Wypożyczalnie aut w Polsce

W ostatnich latach znacznie wzrosła liczba wypożyczalni samochodów w naszym kraju. Nawet w małych miejscowościach są obecnie wypożyczalnie gdzie można od ręki wynająć samochód. Jak to jest możliwe, że w kraju takim jak nasz jest taki boom w branży wypożyczalni?

Przyczyna jest prosta - wprowadzono przepisy wedle, których każdy ma prawo do samochodu zastępczego opłacanego z ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, zwanego OC, sprawcy wypadku lub kolizji. Tak więc w związku z takimi regulacjami korporacje ubezpieczeniowe zwane towarzystwami ubezpieczeniowymi dla zaoszczędzenia zaczęły organizować wypożyczalnie partnerskie.

Takim oto sposobem powstało ich tak wiele, że są w każdym zakątku Polski.


Dla kogo samochód zastępczy?

Jest wiele sytuacji kiedy możliwość otrzymania samochodu zastępczego jest bardzo przydatna.
Jest tak zwłaszcza kiedy auto jest nam niezbędne do dojazdów do pracy lub innej ważnej aktywności. Tak więc jak nasz własny samochód się zepsuje i musi trafić na dłużej do mechanika to część warsztatów ma do dyspozycji swoich klientów samochody zastępcze. Dzięki temu nasze auto może stać ile trzeba a my nic nie tracimy.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku stłuczki lub innej kolizji drogowej. Jeśli nasz samochód zostanie zniszczony całkowicie (szkoda całkowita) to minie sporo czasu zanim kupimy nowy. W tym czasie można użyć samochodu zastępczego.

W przypadku stłuczki można otrzymać samochód zastępczy na czas naprawy naszego auta. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie.


Samochód

Nazewnictwo

Słowo samochód utrwaliło się w języku polskim jeszcze w czasach II Rzeczypospolitej, kiedy to zostało wybrane, w drodze konkursu, na słowo określające automobil. Termin samochód pochodzi od słów sam i chód, a więc określa pojazd samodzielnie się poruszający, czyli z własnym napędem. Spośród innych, branych pod uwagę słów, można wspomnieć określenie samojedź.
Historia

Osobny artykuł: Historia samochodu.

Nad pojazdami napędzanymi parą myślano już w XVII wieku. W 1678 roku Ferdinand Verbiest miał zademonstrować taki pojazd cesarzowi chińskiemu, jednak nie ma na to żadnych dowodów. Dlatego za pierwszego konstruktora ? wynalazcę pojazdu mechanicznego ? uznaje się Francuza o nazwisku Nicolas-Joseph Cugnot, który zaprezentował swoje pionierskie dzieło napędzane silnikiem parowym w roku 1769.

W 1870 roku Austriak Siegfried Marcus skonstruował, nienadający się do powszechnego użytku, prototyp pojazdu mechanicznego z benzynowym silnikiem o zapłonie iskrowym. Z kolei inny konstruktor, Niemiec Karl Benz, zbudował swój trzykołowy automobil w roku 1885 (w 1886 uzyskał patent). W tych samych latach prace w dziedzinie silników spalinowych oraz pojazdów napędzanych takimi silnikami prowadzili wspólnie Wilhelm Maybach i Gottlieb Daimler. Nie wiadomo jednak dokładnie, kto, jako pierwszy, skonstruował zastosowany do napędu samochodów silnik o spalaniu wewnętrznym.
Napęd

Napęd samochodu stanowi silnik. Najczęściej wykorzystywanym w samochodach typem silnika jest silnik spalinowy tłokowy. Produkowane są również samochody wyposażone jedynie w silnik elektryczny, czyli samochody elektryczne. Innym rodzajem napędu stosowanym w samochodzie jest napęd hybrydowy, będący połączeniem silnika spalinowego i silnika elektrycznego.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d


Auto kompaktowe

Autosegment C ? niższa, średnia klasa samochodów osobowych, które cechuje zwarta, kompaktowa budowa zapewniająca jednak względny komfort jazdy dla 4 dorosłych osób i umiarkowanie dużą przestrzeń na bagaż. Stąd także inna nazwa segmentu - segment samochodów kompaktowych.

Samochody te są przeznaczone zarówno do jazdy po mieście, jak i w trasie stanowiąc rodzaj kompromisu pomiędzy samochodami małymi i dużymi. W ramach tego segmentu dostępne są zarówno zwrotne i wygodne do stosowania w mieście hatchbacki, jak i sedany oraz kombi pełniące rolę limuzyny za umiarkowane pieniądze.

Oprócz tego na bazie podwozia samochodów z segmentu C wielu producentów produkuje rozmaite hybrydy od małych crossoverów po małe minivany (np.: Toyota Corolla Verso lub Citroën Xsara Picasso). Jest to najliczniejszy i najbardziej konkurencyjny segment rynku samochodów osobowych.

Do przykładowych modeli w tej klasie należą:

Alfa Romeo Giulietta
Audi A3
BMW serii 1
Citroën C4
Citroën C4L
Citroën DS4
Chevrolet Cruze
Dodge Caliber
Fiat Bravo
Ford Focus
Honda Civic
Hyundai i30
Kia Cee'd
Łada Priora
Lancia Delta
Mazda 3
Mercedes-Benz klasy B
Mitsubishi Lancer
Nissan Pulsar
Opel Astra
Peugeot 308 (Samochód Roku 2014)
Peugeot 408
Proton Gen-2
Renault Fluence
Renault Mégane
SEAT León
Škoda Octavia
Subaru Impreza
Suzuki SX4
Toyota Auris
Toyota Corolla
Volkswagen Beetle
Volkswagen Golf
Volvo C30



Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_C


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz