Kilka słów o SEO z drugiej strony barykady
Mam firmę, stronę www i co dalej? Czyli o tym jak wykorzystać internet w celach biznesowych. Przede wszystkim sprawdź jak radzi sobie konkurencja. Masz kilka opcji, można skorzystać ze wszystkich na raz, co powinno dać najlepszy efekt.
Po pierwsze - pozycjonowanie. Jeżeli działasz na rynku lokalnym i konkurencja nie zdążyła jeszcze docenić znaczenia wyszukiwarki Google, to nie powinno wyjść zbyt drogo. Jednak gdy słowa kluczowe mają wysoką konkurencyjność i zasięg ogólnopolski, to musisz uzbroić ię w cierpliwość bo pozycjonowanie trochę potrwa, i musisz szykować się na większy wydatek.
A co z AdWords?
Po drugie - AdWords. To dobre uzupełnienie pozycjonowania, jeśli potrzebujesz efektów natychmiast i możesz ponieść większe koszty. Często obsługą kampanii zajmują się te same firmy, które oferują SEO.
Po trzecie - social media. Tu zakres może być różny, ponieważ zależy od branży. Fanpejdż na Facebooku można z powodzenie prowadzić samodzielnie, jednak jeżeli n ie masz do tego czasu, lub weny - zainwestuj w dobrego copywritera. Sam fanpejdż dobrze działa wizerunkowo, o bezpośrednie korzyści raczej ciężko.
Facebook, a prowadzenie biznesu
Social media to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.
Profil na fejsie mają prawie wszyscy. Mało kto niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, domów, samochodów, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , chętniej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim pracodawca nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków gdzie popadnie, to możemy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...
To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, jednak jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz